RSS " />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رضایت از زندگی

رضایت از زندگی

جام جم شماره خبر: 100933953774
رضایت از زندگی از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری می‌کند
جام جم آنلاین: با توجه به اینکه بسیاری از عوارض جسمی ریشه روحی دارند، محققان دریافته‌اند رضایت از زندگی از ابتلا به فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از واشینگتن پست ، افرادی که در زندگی مشترک خود احساس رضایت می‌کنند به ندرت دچار فشار خون بالا می‌شوند. این در حالی است که موقعیت اجتماعی و شغلی مناسب و رفاه اقتصادی نمی‌تواند جایگزین رضایت از زندگی مشترک شود.

به همین دلیل افرادی که ظاهرا در موقعیت‌های مناسب هستند اما از زندگی خود راضی نیستند یا هنوز مجردند بیشتر تحت تاثیر مشکلات قرار می‌گیرند و بیشتر دچار افزایش فشار خون می‌شوند. محققان در بررسی‌های خود 204 زوج متاهل و 99 فرد مجرد را ارزیابی و فشار خون آنها را 24 ساعت به طور مرتب بررسی کردند.

حاضران در این بررسی تحت دو نوع شرایط عاطفی مثبت و منفی قرار گرفتند و نتیجه اینکه زوج‌های متاهل که از زندگی خود رضایت داشتند کمتر تحت تاثیر موارد منفی قرار گرفتند و حتی در موقع استراحت نیز خوابی آرامتر داشتند، اما مجردها و افراد ناراضی به مراتب دچار نوسانات بیشتر فشار خون و دگرگونی‌ها شدند.

به عقیده کارشناسان این مطالعات سندی دیگر بر تاثیر وضعیت خانوادگی و حمایت عاطفی افراد در ابتلا به بیماری‌های مختلف و فشار خون و بیماری‌های قلبی است



::ادامه مطلب::

نوشته شده در شنبه 88 آبان 2ساعت 2:46 صبحتوسط موسی غلامی | | نظرات شما ()